حمایت شدید دولت از ETF بعدی

پستهای اخیر

amir farahani
View all posts
امید مخبری
View all posts
احمد زارع
View all posts
ugd uhhasdkj
View all posts
سعید دیده
View all posts
سید علی اکبر هاشمی راد
View all posts
مهدوی مهدوی
View all posts
rezataebe110
View all posts
09170188092
View all posts

چشم انداز بازار ارز هم صعودی است و با افزایش نرخ ارز، دیگر کسی از حباب بازار سرمایه دم نخواهد زد.

به گزارش رهنمون سرمایه ،  اگرچه امروز به مدد اقبال سهامداران از نمادهای بزرگی همچون “شستا” و “فولاد” و پالایشی ها و… کمی سبز بود؛ ولی فشار فروش در بسیاری از نمادهای بازار هم محسوس بود. این در حالی است که رئیس جمهور امروز از افزایش عرضه های اولیه و افزایش شناوری سهم ها و… خبر داده بود.

محمد نوربخش مدیر عامل شرکت سبدگردان کوروش در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه و دلایل فشار فروش برخی نمادها بیان کرد: بعد از رشدی که بازار داشته، منفی های بازار اصلاح تلقی می شود. این منفی ها ۲ الی ۳ روز بیشتر بطول نمی انجامد و بعد از آن، بازار سرمایه دوباره روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت.

وی افزود: چشم انداز بازار ارز هم صعودی است و با افزایش نرخ ارز، دیگر کسی از حباب بازار سرمایه دم نخواهد زد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر صحبت های رئیس جمهور و برنامه برای ۵ عرضه اولیه در هفته بر روند بازارسرمایه اظهار کرد: به هر حال دولت هم باید روند مثبت بازار سرمایه را حفظ کند و هم سهم های خود را در این بازار عرضه کند.

وی ادامه داد: برای عرضه موفق و فروش ETF بعدی، از این بازار حمایت خواهد شد و عرضه ها، نگران کننده نخواهد بود‌. ضمن اینکه معتقدم امکان عرضه اولیه ۵ شرکت در هر هفته، امکانپذیر نیست؛ مگر آنکه شفافیت و دقت کمتری در فرآیند عرضه های اولیه اعمال شود که آن هم بعید است. اما در هر صورت حتی اگر هر هفته ۵ شرکت جدید هم در بازار سرمایه عرضه اولیه شود، باز هم نباید نگران وضعیت بازار بود. دولت فعلا باید از این بازار حمایت کند تا بتواند سهم های خود را عرضه کند.

نوربخش در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: بعضی سهم های مناسب گروه سنگ آهنی و بانکی، گزینه های جذابی برای سرمایه گذاری در این مقطع هستند.

منبع  خبری : بورس نیوز