سیمان از نیمه دوم اسفند در بورس کالا عرضه می شود

دبیر انجمن سیمان گفت: به منظور ساماندهی صادرات سیمان، این محصول از نیمه دوم اسفند در بورس کالا عرضه و انتظار می رود تاثیر این اقدام برای صنعت مثبت باشد.

به گزارش پایگاه خبری رهنمون سرمایه ، عبدالرضا شیخان با بیان اینکه ورود سیمان سفید به بورس کالا اتفاق مثبتی برای صنعت سیمان خواهد بود، گفت: کارگروه تنظیم بازار به منظور ساماندهی صادرات سیمان، سیمان سفید را وارد بورس کالا کرده که از نیمه دوم اسفند ماه صادرات آن امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: با بیان اینکه برای صادرات سیمان سفید نیاز به ارائه گواهی خرید است. در صنعت سیمان باید قیمت ها شفاف شود که این امر با ورود صادرات این محصول به رینگ بورس کالا امکان پذیر است.

این فعال صنعت سیمان با تاکید بر اینکه سیمان سفید 2 درصد از سیمان تولیدی را شامل می شود، ادامه داد: انتظار می رود تاثیر این اقدام برای صنعت سیمان مثبت باشد.در چند ماه گذشته بهای تمام شده سیمان حدود 40 درصد افزایش داشته که دلیل آن هم افزایش کرایه های حمل است. هم اکنون قیمت سیمان در بازار داخل نه تنها از قیمت مصوب بالاتر نیست بلکه حتی در مواردی کمتر هم است.

شیخان عنوان کرد: به دلیل اینکه بخشی از کرایه های حمل به شرکت های سیمانی واگذار شده، شاهد افزایش قیمت این کالا در بازار هستیم. قیمت سیمان در هزینه های ساخت یک خانه تاثیر زیادی ندارد و افزایش قیمت کنونی ملک به دلیل افزایش قیمت سیمان صحت ندارد.

منبع : بورس نیوز