پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو و افت بورس با قیمت طلا چه می‌کند؟

پستهای اخیر

amir farahani
View all posts
امید مخبری
View all posts
احمد زارع
View all posts
ugd uhhasdkj
View all posts
سعید دیده
View all posts
سید علی اکبر هاشمی راد
View all posts
مهدوی مهدوی
View all posts
rezataebe110
View all posts
09170188092
View all posts

دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: نمی‌توان تحلیل دقیقی از آینده قیمت طلا ارائه داد اما چنانچه قیمت دلار در هفته آینده روند افزایشی داشته باشد، قیمت طلا نیز روند افزایشی خواهش داشت.

به گزارش  رهنمون سرمایه ، روز چهارشنبه شاخص کل بازار سهام بیش از سه درصد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن نیز حدود 1.5 درصد منفی شد و بازار در نهایت با صف فروش در اکثریت نمادها به پایان رسید. حال با منفی شدن بازار سهام فعالان بازار می‌گویند تقاضا در بازارهای موازی از جمله طلا، سکه و خودرو افزایش یافته است.

در همین حال دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آینده قیمت طلا با افت بورس چه می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: میانگین قیمت انس جهانی طلا از هفته گذشته تا امروز حدود 57 دلار گران شده است. همچنین نوسان قیمت دلار در بازار باعث شد تا قیمت طلا در بازارهای داخلی گران شود. چنانچه قیمت دلار در هفته آینده روند افزایشی داشته باشد، قیمت طلا نیز ارزان نخواهد شد.

نادر بذرافشان افزود: با کاهش ارزش بورس مردم به سمت خرید طلا و سکه ورود پیدا نکردند و حتی تقاضایی نیز برای خرید سکه در بازار وجود ندارد. البته ممکن است مردم وارد بازارهای دیگری همچون خودرو ورود شده باشند. فعلا تقاضایی برای خرید سکه و طلا در بازار وجود ندارد.

او اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار از هفته گذشته تاکنون حدود 63 هزار تومان گران شد. حالا قیمت طلا با قیمت یک میلیون و 110 هزار تومان معامله می‌شود. از طرف دیگر قیمت سکه نیز با 500 تومان افزایش با قیمت 11 میلیون و 300 تومان معامله می‌شود.

منبع خبری : تجارت نیوز