نقش تصمیم‌های غیرکارشناسی در ریزش بازار

مدیرعامل شرکت سبدگران اعتبار با اشاره به برخی تصمیم گیری‌های اشتباه گفت: اینکه ساعات معامله برخی از نماد‌های بزرگ را به زمان بعدازظهر منتقل کردند بر بازار تاثیر منفی گذاشت.

محمد کفاش در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: حرکات بازار تحت تاثیر یک عامل نیست، اما ناهماهنگی‌ها و مصاحبه‌های متوالی و ضد و نقیض اعتماد بازار را زیرسئوال بود و مخدوش کردن اعتماد سهامداران موجب ایجاد جو منفی شد.

مدیرعامل شرکت سبد گردان اعتبار افزود: ماموریت سازمان بورس ایجاد شفافیت و ایجاد نقدشوندگی معاملات بوده و این دو مورد از وظایف اصلی سازمان بورس است.

وی با اشاره به برخی تصمیم گیری‌های اشتباه گفت: یکی از تصمیمات اشتباه دو زمانه کردن معاملات بود، سازوکار معاملاتی ما نمی‌تواند معاملات دو زمانه را پشتیبانی کند.

کفاش بیان کرد: اینکه ساعات معامله برخی از نماد‌های بزرگ را به زمان بعدازظهر منتقل کردند بر بازار تاثیر منفی گذاشت هر چند این تصمیم اشتباه اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت سبد گردان اعتبار، درباره اختصاص یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت خاطرنشان کرد: امیدوارم این اتفاق صورت بگیرد و فقط در حد حرف باقی نماند.

کفاش با بیان اینکه از سال ۹۴ مقرر شده بود یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی اختصاص داده شود، گفت: دولتمردان در این مدت درباره بورس زیاد حرف زدند، اما در عمل کاری صورت نگرفت امیدواریم صحبت‌ها اجرایی شود.

وی تصریح کرد: برخی از اظهارنظر‌ها درباره حمایت و جمع کردن صفوف صورت گرفت، اما به جای اجرایی شدن در مقابل عرضه را افزایش دادند و جو بازار را بدتر کردند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان اعتبار با بیان اینکه مسئولان به جای مصاحبه، اقدام عملی انجام دهند تا بر بازار تاثیر گذار باشد، بیان کرد: لزومی ندارد مسئولان همه تصمیم‌ها را رسانه‌ای کنند، مصاحبه‌های ناهماهنگ و غیرتخصصی یکی از عواملی بود که بر بازار تاثیر منفی داشت.

وی افزود: البته برخی از سهم‌ها افزایش بیش از اندازه‌ای داشتند که نیاز به اصلاح داشت که به سهم‌های دیگر هم سرایت کرد.

منبع خبری : بورس نیوز